5 Cara Senang untuk Dapatkan Gigi Putih Dan Sihat

Kebersihan gigi sangatlah penting kerana siapa yang mahu miliki gigi yang putih dan sihat. Kerana seperti yang kita ketahui bahwa orang yan...

Kebersihan gigi sangatlah penting kerana siapa yang mahu miliki gigi yang putih dan sihat. Kerana seperti yang kita ketahui bahwa orang yang malas membersihkan giginya sangat rentan terkena sakit gigi dan yang lebih memalukan lagi yaitu membuat gigi menjadi kuning sehingga bisa menurunkan rasa percaya diri kita . Sebenarnya untuk mendapatkan gigi putih dan sihat sangatlah mudah yaitu kita hanya cukup dengan melakukan 5 cara mudah dibawah ini. Tak percaya ? Teruskan baca cara-caranya di bawah ini.



1. Jangan terlalu kerap memberus gigi

Jangan menggososok gigi anda secara sering, karena terlalu sering menggosok gigi dapat merusak enamel gigi anda. Memang menggosok gigi itu penting namun menggosok gigi juga ada aturan nya. Jadi jika anda ingin tetap memiliki gigi yang sihat dan tidak rapuh gosoklah gigi anda secara teratur.


2. Hadkan minum teh dan kopi
Jangan minum teh, kopi dan wine yang berlebihan jika anda ingin memiliki gigi yang cemerlang. Kerana minuman tersebut dapat menghasilkan gangguan di gigi yang boleh menyebabkan  gigi anda menjad rapuh dan tidak sihat.

3. Mengunyah gula-gula getah


Mengunyah gula-gula getah tidak hanya membantu membersihkan gigi anda hilangkan bakteria penyebab gigi rosak. Namun jangan terlalu lama mengunyah gula-gula getah sebab ia mampu menyebabkan kembung perut.


4. Hindari makanan berasam/berasid


Makanan yang bersoda, bertepung dan makanan olahan adalah makanan yang mengandung asam, jadi ini sangat tidak baik bagi kesihatan gigi anda. makanan dan minuman seperti itu bisa membuat gigi anda terlihat kuning.

5. Ambil sayuran dan buah segar


Makanlah sayuran dan buah segar boleh membuat tubuh sihat dan selain itu boleh juga membuat gigi anda menjadi cemerlang. Kerana makanan tersebut boleh menghilangkan partikel penyebab gigi rosak. Jadi jangan ragu jika ingin makan sayur dan buah.

Itulah 5 cara mudah mendapatkan gigi putih dan sihat tanpa harus pergi ke doktor gigi. Namun tetap lebih baik dan sempurna anda lakukan pemeriksaan gigi anda secara berkala setiap tahun.



Jika anda inginkan putihkan gigi cara mudah, boleh cuba produk ini ye..


You Might Also Like

0 ulasan

Flickr Images