Minyak Argan untuk Keguguran rambut

Apabila anda mula melihat rambut lebih dan lebih longgar dalam sinki bilik air dan berus rambut anda, reaksi pertama anda adalah penafian. ...

Apabila anda mula melihat rambut lebih dan lebih longgar dalam sinki bilik air dan berus rambut anda, reaksi pertama anda adalah penafian. Anda tidak mungkin akan kehilangan rambut anda! Oleh kerana bilangan kenaikan rambut longgar, ia adalah masa untuk menghadapi kebenaran dan berjuang kembali dengan minyak hairanlah bekerja dipanggil Argan minyak. 


Minyak Argan adalah salah satu daripada minyak rambut yang lain yang boleh membantu menghentikan keguguran rambut, memperbaiki rambut dan kulit kepala kesihatan dan menggalakkan pertumbuhan rambut baru untuk lelaki dan wanita. Rawatan mudah digunakan tiga kali seminggu dapat membantu anda melihat lebih sedikit rambut dalam singki dan banyak lagi di kepala anda.
Mengelupas kulit kepala
Sebelum memggunakan minyak Argan, kulit kepala perlu dikelupaskan (exfoliate) untuk membuka sekatan setiap folikel rambut dan membolehkan minyak untuk menembusi ke dalam dan menjalankan tugasnya. Menggunakan produk pengelupasan rumusan khas untuk kulit kepala yang akan membuka setiap folikel rambut dengan menghapuskan penumpukan produk dandanan, pencemaran alam sekitar dan sebum berlebihan (minyak semula jadi yang dirembeskan oleh kelenjar di kulit kepala).
Ikut arahan pengilang produk pengelupasan kulit kepala tersebut, kemudian syampu dan keringkan  rambut seperti biasa dengan tuala.
Sapukan Argan Oil
Letakkan beberapa titik minyak Argan pada hujung jari dan urut ke dalam kulit kepala menggunakan gerakan membulat. Bermula dari garis rambut depan dan bekerja cara anda di seluruh kepala dan ke bawah setiap sisi dan belakang. Teruskan minyak urut selama 15 minit untuk membantu penutup minyak Argan dan menembusi seluruh kulit kepala dan merangsang aliran darah ke kulit kepala dan folikel rambut.
Ulangi rawatan ini tiga kali seminggu untuk menghentikan perkembangan keguguran rambut dan membantu rambut baru tumbuh semula. Gaya rambut seperti biasa selepas rawatan.
Rawatan Kulit Kepala
Walaupun anda mungkin tidak akan mengalami keguguran rambut seperti yang belum, beberapa jenis keadaan kulit kepala adalah prekursor untuk keguguran rambut dan rawatan minyak Argan boleh merawat keadaan-keadaan kulit kepala, dengan itu menghalang keguguran rambut. Dermatitis, psoriasis, kelemumur, kulit kepala kering atau seborrhea (kulit kepala terlalu berminyak) semua boleh menyebabkan gatal, terbakar, kulit kepala tidak stabil dan akhirnya akan menyumbat folikel rambut dan menyumbang kepada keguguran rambut.
Gunakan minyak Argan untuk merawat keadaan kulit kepala yang mendasari dan mencegah keguguran rambut. Mulakan dengan pengelupasan kulit kepala untuk unclog folikel rambut, syampu dan tuala rambut kering, kemudian urut penurunan beberapa Argan minyak ke dalam kulit kepala selama 10 minit 2-3 kali seminggu. Teruskan rawatan kulit kepala sehingga keadaan kulit kepala telah sembuh, kemudian urut beberapa titik minyak Argan ke dalam kulit kepala seminggu sekali untuk mengekalkan kulit kepala dan kesihatan rambut.

You Might Also Like

0 ulasan

Flickr Images